BodyShape

 

BodyShape is een trainingsmethode op muziek waarin een combinatie wordt gemaakt van cardio-training en spierversterkende oefeningen. In deze les train je dus kracht en conditie. Naast het conditionele gedeelte volgt een serie van oefeningen, waarbij je zowel de grote als de kleine spiergroepen traint. 

BodyAttack

Deze high intensity intervaltraining combineert atletische bewegingen met krachtoefeningen, voor het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. De instructeur neemt je mee in deze energieke les.

BodyBalance

Hier kun je genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates wat stress vermindert en zorgt voor een betere houding en uithoudingsvermogen. De eenvoudige en toegankelijke yoga bewegingen zijn er om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken.

BodyJam

Een verslavende mix van de nieuwste dansstijlen op de lekkerste muziek. Het fun aspect en cardio aspect zijn bij BodyJam even belangrijk. De nadruk ligt op plezier, terwijl je de intensiteit van de training zeker gaat voelen.

BodyPump

Krachttraining op fantastische muziek en een motiverende instructeur. In deze les daag je al je spiergroepen uit met behulp van een halterstang en losse gewichten. Ideaal als je sterk en fit wil worden in een energieke les.

Jeugd Workout

Afwisselende training in een groep van 12 tot 15 jaar. Onder begeleiding van een instructeur leer je op een veilige manier trainen in een gezellige groep. Hiermee word je fit en extra gemotiveerd om een beetje meer te geven.

 

Looptraining

Buiten les met instructeur

Megawalk

Megawalk is een groepsles op unieke crosstrainers met afwisselende tempo’s en muziek. Tijdens deze les worden zowel boven- als onderlichaam intensief getraind. Met als gevolg; conditieverbetering en sterkere rug-, been en armspieren. In deze les kun je op eigen niveau trainen.

Megawalk Combi

Een half uur trainen op een unieke crosstrainer met afwisselende tempo’s en muziek in combinatie met 20 minuten spierversterkende oefeningen.

Vital Spinning

Verdwijn in het ritme van het fietsen door de bewegingen en de afwisseling van de muziek. Voor elk tempo is er een andere houding en oefeningen die je zowel zittend als staand uitvoert op de spinningfiets. Hierdoor verbetert je uithoudingsvermogen, neemt je spierkracht toe en bereik je een hoge vetverbranding.

Spinning Wattage

Wil je trainen op vermogen en meer uitdaging in je fietstraining? De wattageles is de ultieme kans voor een echte intervaltraining. Tijdens deze lessen train je aangepast op je eigen vermogen, dit zorgt voor de ultieme trainingsprikkel. Door gave beelden, een hecht groepsgevoel en een hoogstaand systeem kun je tijdens en na je training alle informatie terugzien.

Ultimate Workout

Vital Ultimate workout is ontwikkeld voor diegene die een uitdaging willen, niet bang zijn om moe te worden en het maximale uit zichzelf willen halen. Er wordt in deze les gewerkt aan kracht, uithoudingsvermogen, stabiliteit, behendigheid en explosiviteit. Je kracht en conditie zullen in no-time verbeteren en calorieën verbranden doe je maximaal

Vital Aqua

Vital Aqua wordt gegeven in ons verwarmde binnenzwembad. Door een combinatie van cardio-, spier- en mobiliteitstraining in ondiep water, is dit een verantwoorde manier van bewegen en goed voor het opbouwen en behouden van de conditie en het spieruithoudingsvermogen.

Vital Steps

Vital Steps is de ultieme step training. De choreografie varieert, waardoor iedere les weer verrassend is. De choreografie wordt zo opgebouwd dat er een workout ontstaat waarbij de conditie en het coördinatievermogen flink getraind worden.

Vital Steps/Shape combi

Een leuke combinatie van Steps gecombineerd met krachtiefeningen uit de Bodyshape les. In deze les train je de conditie op de step en de kracht  uit de Bodyshape les. Waarbij je zowel de grote als de kleine spiergroepen traint.

Vital Yoga

De zachte bewegingen op rustgevende muziek bevordert de coördinatie en is ook heel ontspannend. De oefeningen in de les zijn ontworpen om jouw kracht, flexibiliteit en concentratievermogen te verbeteren.

Vital Workout

Wil je liever op de fitnessvloer trainen maar wel de gezelligheid en extra motivatie van een instructeur? De Vital Workout is een Circuitles 2.0. Geen vaste toestellen meer, maar losse oefeningen die bijdragen aan het functioneren in het dagelijks leven.

Vital Zumba

Vital Zumba is een volledige fitnessworkout op energieke muziek gebaseerd op Latijns- Amerikaanse dans, zoals de salsa, merengue, samba en cumbia. Zumba is leuk, effectief en geschikt voor iedereen!

Virtuele wattage

Tijdens deze les zonder instructeur fiets je een route op een videoscreen. Leuk om een keer de Alpe ‘d Huez te fietsen.  Je traint net als de Wattage les op vermogen. De wattageles is de ultieme kans voor een echte intervaltraining. Tijdens deze lessen train je aangepast op je eigen vermogen, dit zorgt voor de ultieme trainingsprikkel. Door gave beelden, een hecht groepsgevoel en een hoogstaand systeem kun je tijdens en na je training alle informatie terugzien.

Zwangerschapsles

In deze les is het voornaamste doel lekker blijven bewegen tijdens de zwangerschap; ieder op haar eigen niveau. Op toffe muziek trainen we zowel kracht als cardio. Bij kracht ligt de focus op oefeningen die de armen, benen en de onderrug versterken, en er zal aandacht zijn voor het versterken van de bekkenbodem. Wanneer we cardio trainen is dit op het behoud van conditie; we zullen dus niet hoog in onze hartslag gaan werken.
Elke les zal er uitgelegd worden wat wel en niet kan met betrekking tot oefeningen, zodat je wellicht die week nog eens voor jezelf kan trainen. Ook zullen we elke les focussen op je ademhaling; als je namelijk al vroeg in de zwangerschap leert hoe je je ademhaling kan controleren zal dit je ondersteunen tijdens de bevalling. Je kan in deze les instromen vanaf 12 weken tot maximaal 37 weken, mits het goed voelt voor jou, en uiteraard met goedkeuring van de verloskundige.

Post partumles

In deze les is het voornaamste doel dat je een uurtje in de week vrij plant, helemaal voor jezelf, en daarin lekker weer start met bewegen. Wanneer we bewegen maken we endorfine en dopamine aan, de ‘happiness stofjes’, en met name na de bevalling is het niet verkeerd om hier wat extra’s van aan te maken!
In deze les zal het een combinatie zijn van krachtoefeningen, opbouw van conditie en een stukje ontspanning. Afhankelijk van hoe je herstelt passen we de oefeningen aan naar jouw niveau. Je kan in deze les instromen zodra je goedkeuring hebt van je verloskundige en je weer toe bent aan het rustig opbouwen van je conditie en spierkracht.

Pilates

In deze les is het voornaamste doel dat je een uurtje in de week vrij plant, helemaal voor jezelf, en daarin lekker weer start met bewegen.

Wanneer we bewegen maken we endorfine en dopamine aan, de ‘happiness stofjes’, en met name na de bevalling is het niet verkeerd om hier wat extra’s van aan te maken In deze les zal het een combinatie zijn van krachtoefeningen, opbouw van conditie en een stukje ontspanning. Afhankelijk van hoe je herstelt passen we de oefeningen aan naar jouw niveau. Je kan in deze les instromen zodra je goedkeuring hebt van je verloskundige en je weer toe bent aan het rustig opbouwen van je conditie en spierkracht.