Les mills lessen



  • BodyAttack is de sport-geinspireerde cardio workout voor het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Deze high-energy interval training combineert atletische bewegingen met aerobe kracht en stabilisatie oefeningen. Dynamische intstructeurs en krachtige muziek motiveren iedereen in de richting van hun fitnessdoelen - van de recratieve tot de hard-core sporter! Net als bij alle les Mills programma's, wordt Body Attack elke drie maanden voorzien van nieuwe muziek en choreografie.



  • BodyBalance, deze revolutionaire training voor body en mind heeft holistische invloeden en vermengt dynamische technieken met traditionele en oosterse disciplines. BodyBalance verlicht pijn, vermindert stress en zorgt voor een betere houding en uithoudingsvermogen. Probeer het en je vindt nieuwe energie in jezelf.



  • BodyCombat combineert de motivatie en het enthousiasme van groepsfitness met de technieken en inspiratie uit de oosterse gevechtskunsten zoals karate, boksen en tai-chi. De structuur van de les zorgt voor een veilige workout en resultaat, maar BodyCombat is vooral fun!

  • Bekijk een les

    BodyJam is de cardio-workout waarbij je vrij bent om de sensatie van dans te beleven. Een verslavende mix van de nieuwste dansstijlen op de coolste muziek. Het fun aspect en het cardio aspect zijn bij BodyJam even belangrijk. Funky instructeurs leren je om je losjes en soepel te bewegen in deze les. Ook deze les wordt elke 3 maanden ver- nieuwd met nieuwe muziek en nieuwe choreografie. Elke les is een danservaring, afhankelijk van wat nieuw en hot is!



  • BodyPump is de originele barbell les die je hele lichaam versterkt. Deze workout daagt al je spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen, zoals squats, presses, lifts en curls. Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtskeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft!



  • BodyStep is de energieke workout die je een bevrijdend en fit gevoel geeft. Met behulp van een in hoogte verstelbare step en eenvoudige bewegingen op, over en rondom de step, goede muziek en toegankelijke instructeurs word je extra gemotiveerd en tot grotere prestaties gebracht. De cardionummers zorgen voor vetverbranding in een hogere versnelling, gevolgd door spierverstevigende tracks die je lichaam nog mooier vormen en strakker maken.

Vital Lessen



  • Een ieder die wil en kan lopen mag na een "intake" gesprek (met de looptrainer), de loopscholing bijwonen. In het eerste gedeelte van de training wordt het accent gelegd op looptechniek en daarna gaat men op persoonlijke programma's een intensieve of extensieve training afwerken. Dit alles onder zeer deskundige loop- trainers die KNAU gediplomeerd zijn. Met een verbeterde looptechniek kost het minder energie om een bepaald looptempo te handhaven. Je loopt makkelijker en economischer. Wanneer je spieren precies weten wat ze moeten doen tijdens het lopen, kost de loopbeweging veel minder energie. Beginnende hardlopers ervaren dit als geen ander. Het lopen gaat na een paar weken een stuk eenvoudiger. Als je weet waar je op moet letten, krijg je de juiste looptechniek sneller onder de knie. En dus presteer je beter. Dat geldt niet alleen voor beginners, maar ook voor meer ervaren lopers.Voorkom (op tijd) opspelende blessures maar ook over het starten van de training na een blessure schenken we aandacht. Daarvoor is allereerst kennis nodig over de bouw en het functioneren van het bewegingsapparaat tijdens



  • Aqua Dance wordt gegeven in het verwarmde binnenzwembad van
    Vital Centre Raalte. Deze les valt te vergelijken met een Zumba
    les. Deze variant maakt de les nog tropischer. Heerlijk bewegen
    in het water (max 1.40 m diep) op Latin moves en Brazilliaanse
    sferen. Tijdens deze swingy les werk je vooral aan je uithoudings-
    vermogen en coördinatie. Daarbij is een goede houding van belang.
    Deze les is ook prima te combineren met fysiotherapie of andere
    revalidatie. De les is geschikt voor iedereen. Voor mannen en
    vrouwen van alle leeftijden, zwangere vrouwen, mensen met een
    top conditie, mensen zonder enige conditie, mensen die gebles-
    seerd zijn en bijvoorbeeld niet kunnen springen op een vloer,
    mensen met reumatische klachten, noem het maar op! Tijdens deze
    les staat plezier voorop!



  • Vital Aqua wordt gegeven in het verwarmde binnenzwembad
    van Vital Centre in Raalte. Door combinatie van cardio-, spier-
    en mobiliteitstraining in ondiep water, is dit een verantwoorde
    manier van bewegen. Een effectieve en gezellige les op muziek
    van alle tijden. Vital Aqua is goed voor het opbouwen en
    behouden van de conditie en het spieruithoudingsvermogen,
    middels spierversterkende oefeningen op ritmische bewegingen.
    Het bevordert de soepelheid van de gewrichten doordat aan-
    dacht wordt besteed aan flexibiliteit, balans en coördinatie en
    ook de weerstand zal vooruitgaan bij deze veelzijdige les.
    De Vital Aqua is toegankelijk voor vrouwen en mannen van
    alle leeftijden.



  • Bodyshape is een trainingsmethode op muziek waarin een combinatie gemaakt
    wordt van een stukje cardio-training, met een deel spierversterkende oefeningen.
    In de les train je het cardiovasculaire systeem, waarbij je vet verbrandt en een
    betere conditie krijgt. Dit trainingsgedeelte heeft een gunstig effect op de stof-
    wisseling. Naast dit conditionele gedeelte volgt een serie van oefeningen, waarbij
    je zowel de grote als de kleine spiergroepen traint. Ook bij deze les wordt elke
    3 maanden vernieuwd met nieuwe muziek en choreografie.



  • Megawalk is begin januari 2012 gestart in Nederland. Sindsdien is het
    een groot success. Megawalk is ontzettend leuk om te doen en de beweging
    is eenvoudig. Doordat je bij Megawalk staande traint, train je de buikspieren
    automatisch mee en worden deze sterker. De core-stability (romp spieren)
    worden getraind en bij een aantal sessies in de week neemt de buikomvang af.
    Megawalk training is een samenspel van onder- en boven lichaamsspieren.
    De combinatie van spiergroepen zorgt dat hart- en longfunctie (uithoudingsver-
    mogen) verbeterd. Bij Megawalk train je ook functioneel d.w.z. kleinere spier-
    groepen worden betrokken bij grotere spiergroepen. De beweging is compleet,              
    natuurlijk en door iedereen uit te voeren. Bij de Megawalk combi
    train je 30 minuten op de Megawalk en doe je 20 minuten oefeningen.

    Bij de EasyWalk ligt het niveau iets lager dan bij de reguliere lessen.



  • Mental is geschikt voor iedereen ongeacht je leeftijd en conditie. De                     
    zachte bewegingen op rustgevende muziek zijn heerlijk om te doen,
    bevordert de coördinatie en is ook heel ontspannend. Het wordt ook
    wel omschreven als meditatie in beweging. De oefeningen in de les
    zijn ontworpen om jouw kracht, flexibiliteit en concentratievermogen
    te verbeteren. Spanningen worden ook vermindert en je uithoudings-
    vermogen wordt vergroot dus doe mee!



  • Spinning is het meest effectieve conditieprogramma en zeer geschikt voor
    diegene die aan zijn of haar lichaam wil werken: om af te vallen, conditie
    te verbeteren en sportprestaties te verbeteren. Onder professionele
    begeleiding train je intensief op een spinningbike. Je fietst op opzwepende en
    motiverende muziek. De hoge vetverbranding maakt spinning bij zeer velen
    heel populair. Voor elk tempo is een andere houding en oefeningen die je zowel
    zittend als staand uitvoert. Je doorzettingsvermogen verbetert en je spierkracht
    neemt toe. Spinning ontspant niet alleen je lichaam, maar ook je geest. Je
    verdwijnt als het ware in het ritme van het fietsen door je te concentreren op je
    lijf, je bewegingen en de muziek. Iedereen binnen de groep kan zijn of haar eigen
    tempo bepalen. Een rockconcert op wielen die je niet wil missen.



  • Vital Zumba is een volledige fitness- workout op swingende muziek
    dat is gebasseerd op Latijns- Amerikaanse dans, zoals de salsa,
    merengue, samba en cumbia. Zumba is leuk, effectief en geschikt
    voor iedereen!  De pasjes zijn gemakkelijk te volgen en naarmate je
    oefent, ga je de pasjes ook steeds beter beheersen. De les volgt de
    aerobic en interval trainingsmethode. Je kunt tot 1000 calorieen
    per les verbranden.  Dit is natuurlijk afhankelijk van het fitnessniveau,
    het intensiteitsniveau en hoe bekend je bent met de dansbewegingen.



  • Het 9 maanden programma is voor zwangere vrouwen die tijdens de zwangerschap
    lekker actief willen blijven. De zogenaamde pre-cursus richt zich op de periode
    voor de bevalling (vanaf 3 maanden tot aan het einde van de zwangerschaps-
    periode), deze is gericht op het behoud van je conditie, het verlengen van je              
    spieren, preventie tegen zwangerschapsklachten en houdingsproblemen.
    De post-cursus (vanaf 6 weken na de bevalling) is gericht op het herstel van
    het lichaam en rustige opbouw van conditie, versterken van je spieren en pre-
    ventie postnatale klachten. Al deze lessen zijn gebaseerd op oefeningen met
    grote fitness ballen. Deze zijn geschikt vanwege hun zachtheid, flexibiliteit        
    en ongekende mogelijkheden voor het trainen van o.a. de bekkenbodem.

    Tijdens de lessen trainen we op rustige muziek.



  • Vital4Ladies is een trainingsprogramma ontwikkeld voor en door vrouwen.

    In 45 minuten train je super effectief en werk je tegelijkertijd aan je lichaam
    en conditie. Spierversterkende oefeningen en conditionele oefeningen wisselen
    elkaar af. Dit alles op vrolijke muziek zodat bewegen alleen maar leuker wordt!

    De Vital4Ladies les wordt gegeven bij Vital Centre in Heino.



  • Boksen is de meest uitdagende sport die er is. Boksen verlegt je grenzen en geeft je een
    enorme kick. Het geeft je echt het gevoel dat je leeft. Het geeft ontspanning en maakt
    je mentaal sterker. Met boksen ben je even helemaal weg van de dagelijkse dingen.
    Het helpt je focussen. Figuurlijk en letterlijk, want je oog- handcoördinatie wordt ook
    beter. Het boksen geeft je een veiliger gevoel. Je voelt je niet alleen sterker, je bent ook
    sterker geworden en je kunt je beter verdedigen. Armen, rug, benen, schouders, buik,
    heupen en voeten: allemaal worden ze gebruikt in de verschillende stoten en het ont-
    wijken. Bovendien verbrand je vet optimaal door de combinatie van cardio en kracht.
    Je bouwt conditie en incasseringsvermogen op en het is een gezonde manier om van
    je stress af te komen. Vital Boxing lessen zijn alleen voor leden die de Boxing
    clinic hebben gevolgd.

Lessen Fitnesszaal



  • Core betekent letterlijk “kern”. Wanneer we praten over onze core, praten
    we dus over onze kern! Hiermee worden buik, rug en bekken bedoeld.
    Door het meedoen aan deze specifieke oefeningen maken we onze kern
    sterker, stabieler en gezonder. Dit heeft een positief effect op onze dagelijkse     
    lichamelijke handelingen, maar u zult ook merken dat bijvoorbeeld onderrug
    klachten verdwijnen. Bovendien werkt u bij deze oefeningen aan een betere
    houding, balans en een strakkere taille! De core-trainingen worden dagelijks
    gegeven. Op vrijdag wordt de BBB/Cardio 30 minuten workout gegeven.
    Deze les is een combinatie van binnen en buitenactiviteiten.



  • Vital Ultimate workout is ontwikkeld voor diegene die een uitdaging willen,
    niet bang zijn om moe te worden en het maximale uit hun zelf willen halen.
    Er wordt in een 55 minuten durende les gewerkt aan kracht,
    uithoudingsvermogen, stabiliteit, agility en explosiviteit.
    Je conditie zal in no-time verbeteren en calorieën verbranden doe je maximaal.
    De les wordt in een kleine groep van maximaal 12 personen
    aangeboden in de fitnesszaal onder leiding van een goed getrainde coach.
    Wil je jezelf uitdagen of wil je een nieuwe boost geven aan je training
    doe dan mee met de ultimate workout!



  • Circuit training wordt in groepsverband gegeven in de fitnesszaal
    door een fitnessintructeur. Tijdens deze les wordt een fullbodyschema
    doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter
    elkaar uitvoert. Ook werk je aan de conditie, omdat je aan het einde van
    elke oefening bijna geen rust inlast. De rust die je tussen de oefeningen
    krijgt, is alleen van het lopen naar de volgende oefening en dit gebeurt
    alsnog in een flink tempo. Circuittraining heeft als doel om je kracht en                
    uithoudingsvermogen te vergroten. Een effectieve training voor als je
    wil afvallen, maar ook als je wil aankomen van spiermassa en je fit
    wil voelen.



  • Laat je verrassen door de vele mogelijkheden die deze trainingszone heeft!
    Dit multifunctionele apparaat staat voor: Functioneel trainen, fun, uitdaging, crossfit
    training, circuit training, HIIT training en nog veel meer...
    * Het woord zegt het al: Functioneel trainen in alle mogelijkheden en niveaus! Of je nu je balans wilt verbeteren,
    je coördinatie, uithoudingsvermogen of kracht, alles is mogelijk in de “impuls zone “.
    * Body-weight training: Een scala aan mogelijkheden om middels je eigen lichaamsgewicht te trainen.
    * HIIT, oftewel High Intensity Interval Training. De impuls zone leent zich ideaal om korte intensieve oefeningen uit te voeren; een complete work-out in 30 minuten tijd!
    * Groepstraining: Circuitlessen 2.0, het nieuwe fitness trainen in groepsverband. Geen vaste toestellen meer, maar losse
    oefeningen die bijdragen aan het functioneren in het dagelijks leven.

    Deze nieuwe IMPULSE ZONE vervangt de huidige circuit toestellen in Raalte.

Jeugd Lessen



  • Groepsles voor jongens en meisjes van 4 t/m 7 jaar.
    Altijd al willen bewegen en meezingen op coole muziek?          
    Met Vital4Kids beleef je een wereld vol speelse moves,
    muziek en spelletjes.
    (Deze lessen starten weer bij voldoende deelname,
    neem contact met ons op om uw kind hiervoor op te geven)



  • Groepsles voor jongens en meisjes vanaf 8 jaar.
    Vital4Kids Dance is een uitdagende dance workout op coole muziek.
    De stoerste bewegingen uit de videoclips van nu worden      
    jouw terrein. Deze les wordt gegeven op woensdagmiddag bij Vital Centre Heino.



  • Jeugdcircuit training.
    Groepsles voor de jeugd van 12 tot 15 jaar.
    Ben je nog geen 15 jaar, maar wil je wel sporten op
    de fitnessvloer? Dat kan met jeugdcircuitles.   
    Met deze afwisselende training wordt je nog sneller
    fit en extra gemotiveerd om een beetje meer te geven.
    (Deze lessen starten weer bij voldoende deelname,
    neem contact met ons op om jezelf hiervoor op te geven)